O czym mówią gwiazdki hotelowe?

gwiazdki

Wybór hotelu uzależniony jest o wielu czynników. Dla niektórych ważna jest lokalizacja, inni zwracają uwagę na ceny, a jeszcze inni na oferowane przez obiekt dodatkowe atrakcje. Bardzo ważna w tym wszystkim jest też ocena gwiazdkowa. Gwiazdki służą do oceny jakości usług i udogodnień oferowanych w konkretnym ośrodku. Pomagają w wyborze obiektu odpowiadającego potrzebom gości. Co tak naprawdę oznaczają i o czym mówią? Zapraszamy do lektury dalszej części artykułu.

Czym są gwiazdki hotelowe?

Gwiazdki hotelowe to system bazujący na jakości usług oferowanych przez dany obiekt. Kryteria oceny za pomocą gwiazdek różnią się w zależności od kraju, ale ogólnie rzecz biorąc, im jest ich więcej, tym lepsza jakość hotelu. Obiekty hotelowe są zazwyczaj oceniane w skali od jednej do pięciu gwiazdek, przy czym jedna gwiazdka to najniższa ocena, a pięć – najwyższa.

Liczbę gwiazdek przyznawanych hotelowi określają niezależne instytucje lub organizacje działające na terenie państwa, w którym się znajduje. W Polsce gwiazdki przydziela Marszałek Województwa przy pomocy specjalnej komisji. Specjaliści oceniają m.in. wielkość i różnorodność pokoi, stan mebli i pozostałego wyposażenia, dostępne udogodnienia, obsługę gości i ogólną jakość prezentowaną przez konkretny obiekt. Inne kryteria mogą obejmować takie czynniki jak parking dla gości, bliskość transportu publicznego i dostęp do lokalnych atrakcji. Aktualna ocena każdego hotelu ze SPA w Wiśle zwykle wyświetlana jest w widocznym miejscu na jego stronie internetowej lub w materiałach reklamowych udostępnianych przyjezdnym.

Czy podczas wyboru hotelu należy kierować się liczbą gwiazdek?

Gwiazdki hotelowe to ważne kryterium wyboru odpowiedniego ośrodka. Niemniej jednak nie powinno być tym decydującym. Warto bowiem wspomnieć, że liczba gwiazdek nie zawsze jest wyznacznikiem jakości obiektu. Niektóre hotele o niższej ocenie są przez to droższe od tych z większą liczbą gwiazdek. Wynika to m.in. z daty jego budowy czy przepisów obowiązujących w kraju, w którym znajduje się obiekt.

Gwiazdki dają gościom wskazówkę, jakiego rodzaju udogodnień mogą się spodziewać po danym hotelu. Na przykład, pięciogwiazdkowy obiekt ze SPA i strefą wellness zwykle ma lepsze wyposażenie i więcej udogodnień niż ten cztero- i trzygwiazdkowy. Należy jednak pamiętać, że system gwiazdek nie jest idealnym miernikiem jakości hotelu, ponieważ nie uwzględnia wszystkich czynników decydujących o komforcie odwiedzających.

Wróć do bloga